.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشروح اولين نطق تلويزيوني محسن رضایی
محسن رضايي كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در اولين برنامه تلويزيوني خود در برنامه ديدگاه به بيان نقطه‌نظرات خود در حوزه مسائل متعدد كشور پرداخت...
مشروح اولين نطق تلويزيوني محسن رضایی

كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بر ضرورت مشاركت زنان در نظام تصميم‌سازي نهادهاي كشور تأكيد كرد و گفت:‌ بايد با توانمندسازي بانوان آنان را در فرآيند تصميم‌سازي مشاركت داد.

به گزارش خبرنگار سياسي فارس، محسن رضايي كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در اولين برنامه تلويزيوني خود در برنامه ديدگاه به بيان نقطه‌نظرات خود در حوزه مسائل متعدد كشور پرداخت.
وي اظهار داشت: معضل بيكاري در كشور موجب بروز بسياري از بيماري روحي و رواني شده و شاهد آن هستيم كه بيكاري در شهرستانها رشد بسيار يافته است و همين‌طور مشكلاتي نظير عدم اشتغال و بحران‌هاي اقتصادي معضلاتي جديدي هستند كه بايد با شناسايي ظرفيت‌ها در حوزه مسائل متعدد از جمله به كارگيري بنگاهها و كارخانجات و برنامه‌ريزي بر مبناي آنها مشكلات را مرتفع كرد.
وي ادامه داد:‌در حوزه سرمايه‌گذاري خارجي بايد اعتبارات را به سوي اشتغال‌هاي مولد هدايت كرد و براي قدرت رقابت اقتصادي ايران كه اين روزها كاسته شده است، فكري اساسي كرد.
رضايي به تورم 4 درصدي در دنيا اشاره كرد و گفت: تورم در منطقه خاورميانه 10 درصد و در ايران بيش از 18 درصد است و در اين ميان وظيفه اساسي هر دولتي به كنترل درآوردن بازار و مهار تورم باشد، بايد فشار دولت روي بانكها را كاهش داد و با احياي شوراي پول و اعتبار به شكل بسيار قوي آن بر اين مشكلات فائق آمد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص مسكن نيز اظهار داشت: در ايران مسكن يكي از مهمترين نيازهاي مردم است اما قدرت خريد مردم كم است‌، در همه دنيا 70 درصد پول مسكن را بانكها به صورت وام در اختيار مردم قرار مي‌دهند و 30 درصد آن را افراد خود تأمين مي‌كنند اما در ايران بانكها تنها 38 درصد از اين ميزان را به طور متوسط تأمين مي‌كنند و مابقي مشكلات بر دوش مردم است و همين‌طور در بسياري از كشورهاي دنيا افراد با حقوق 7 تا 10 سال خود مي‌توانند هزينه يك مسكن را تأمين كنند اما در ايران شرايط به گونه‌ ديگري است و علت اساسي نيز وابستگي مسكن به بيش از 360 صنعت متعدد در كشور است.
رضايي در ادامه در خصوص صنعت جهانگردي نيز اظهار داشت: در بسياري از كشورهاي همسايه ما بخش وسيعي از درآمدهاي ملي ما از طريق توسعه صنعت و جهانگردي فراهم شده، در تركيه بيش از 20 ميليارد دلار و در بسياري از كشورها نيز ارقامي مشابه از محل تروريست تأمين مي‌كنند، اما در ايران اين ميزان بسيار اندك است و كمتر از يك ميليارد دلار است.
اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: در اكثر مناطق كشور بنگاههاي ايراني با مشكل مواجه هستند و معضل كارگران نيز در اين شرايط به حجم مشكلات افزوده است، بايد با ساماندهي بازار و تلاش براي جلوگيري از محدوديت سرمايه‌گذاري و تزريق سرمايه‌هاي خارجي و تأمين امنيت سرمايه‌گذاري و كاهش ريسك آن و تضمين اصل و فرع سرمايه و بازگشت آن به سرمايه‌گذاران، به آنها اطمينان داد تا بتوانند ميل به سرمايه گذاري در كشور را از طريق آنها افزايش داد.
رضايي به سفر اخير خود به بندرعباس اشاره كرد و ادامه داد: در آنجا به من يادداشتي دادند كه بيش از يك هزار نفر از بانوان در شهرهاي ميناب و رودان براي دريافت كمك از كميته امداد صف بسته‌اند، بايد بتوانيم با مديريت و برنامه‌ريزي از اين مسائل عبور كنيم و سعي خواهم كرد تا در دولتم سلامت مردم را به صورت جدي پيگيري كرده و مانع از كشته و زخمي شدن 70 تا 80 هزار نفري تصادفات در سال شويم، بيماريهاي رواني در كشور ما افزايش يافته و بايد با عمق‌دهي با بيمه‌ها، بيمه‌هاي مكملي يكسان برقرار كرد.
رضايي بخش فرهنگ كشور را يكي از بخش‌هاي مظلوم جامعه برشمرد كه در آن شعار بسيار داده مي‌شود اما در مواردي دولت‌ها فرهنگ را به حال خود رها كردند و بدتر از همه اين كه فرهنگ را سياسي مي‌كنند. بايد فاصله ميان دولت و مراجع را از بين برده و مانع از شكل‌گيري شيوع خرافات در كشور شد.
اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بيان كرد: بايد تلاش كنيم از ظرفيت‌هاي فرهنگي رهبر انقلاب و حوزه‌ها بهره ببريم و دولت را از دخالت در امور فرهنگي بازداشته و براي اجزاي مختلف مديريتي كشور برنامه جامع داشته باشيم.
رضايي بر ضرورت مشاركت زنان در نظام تصميم‌سازي نهادهاي كشور تأكيد كرد و گفت:‌ بايد با توانمندسازي بانوان آنان را در فرآيند تصميم‌سازي مشاركت داد.
وي خاطرنشان كرد: انسان گاهي در برابر باخت‌هاي تيم‌هاي ورزشي كشور در برابر كشورهايي نظير عربستان به شدت مـتأثر مي‌شود و نتايج ورزشي كاملاً ضعيف بوده، ما نيازمند به توسعه ورزش در ابعاد متعدد پرورشي، همگاني و قهرماني آن هستيم.
رضايي همچنين در خصوص امنيت در كشور اظهار داشت: بايد امنيت فراگير را در مرزها پيگيري كرد و امينت را در تمامي وجوه آن توسعه داد كشاورزي كشور بواسطه واردات بي‌رويه آسيب ديده و اكثر كارخانجات قند تعطيل شده‌اند و همين مسئله در مورد ساير اقلام نيز وجود دارد بايد با تجديدنظر در برنامه‌ها مشكلات اين بخش را پيگيري و مهار كرد.

محسن رضايي كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در نطق تلويزيوني انتخاباتي خود كه از شبكه يك سيما پخش شد با اشاره به برنامه خود در سياست خارجي گفت: تنش ميان ما و كشورها افزايش يافته و من طرحي را دارم كه يك اتحاديه آسياي جنوب غربي تشكيل شود تا ما آينده روشني را با كشورها داشته باشيم.
وي افزود: ما از موضع عزت از نياز كشورهاي غربي در جهت منافع ملي استفاده خواهيم كرد و امروز گام اول را اوباما برداشته است و اعلام تغيير كرده است و رهبر انقلاب نيز اعلام كرده است كه اگر آمريكا تغيير كند ما نيز جلو خواهيم آمد و ما اجازه نمي‌دهيم كه آنها بگويند كه ما فرصتي را فراهم كرديم اما ايران جلو نيامد و بعدها دموكرات‌ها جنگي را ايجاد كنند.
اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه اظهار داشت: آيا دستي كه آنها امروز به سمت ما دراز كردند دست چدني است كه بر روي آن مخمل قرار گرفته و يا دستي است كه بر اثر تجربيات تاريخي و شكست‌هاي پي‌درپي كه به آمريكا وارد شده سر عقل آمده است و آمده‌اند تا كار مثبتي انجام دهند.
رضايي با اشاره به مشكل سربازي در كشور گفت: همانطور كه قبلاً عرض كردم با مجوز از مقام معظم رهبري و قانون توسط مجلس تلاش مي‌كنيم تا بين سربازي اجباري و سربازي داوطلبانه تلفيقي ايجاد كنيم و سربازي به يك شغل رسمي در كشور تبديل شود.
وي در خصوص مشكل شهريه دانشجويان و برنامه‌ خود در اين خصوص گفت: برنامه من اين است كه يك وام شهريه دانشجويي درست شود و به صورت قرض‌الحسنه به دانشجويان دانشگاههاي غير دولتي ارائه شود و در اين طرح، بانك طرف دانشگاههاي آزاد، پيام نور و غير انتفاعي است .
كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه ما به بحرانهاي آينده نيز توجه داريم امروز بحران مالي غرب همچنان جلوي روي ما قرار دارد و مسئله نفت را متوجه مي‌شويم و دولت سال آينده 20 هزار ميليارد كسري بودجه دارد و صندوق‌هاي تأمين اجتماعي در آينده با بحران مواجه است و مشكلات بانكي را شناسايي كرده‌ايم و تلاش خواهيم كرد كه اين مشكلات را در يك برنامه مفصل و عملياتي دنبال كنيم.
رضايي افزود: ما شعار نمي‌دهيم و براي اجراي يك برنامه جدي به صحنه آمده‌ايم و به دنبال اين هستيم كه يك تيم قوي اجرايي و هماهنگ را در اداره كشور به كار بگيريم و در حقيقت از همه ظرفيت‌هاي قانون اساسي، رهبري و روحانيت استفاده خواهيم كرد و از همه اقوام ايراني براي ساختن ايران استفاده مي‌كنيم تا يكبار ديگر آن حوادث افتخارآميز دهه اول انقلاب كه همه اقوام در آن مشاركت داشتند را به صحنه بياوريم.
وي با اشاره به دولت ائتلافي گفت: دولت ائتلافي در حقيقت دولت نخبگان، دولت ائتلاف با حضور دولتمردان و كارشناسان است و دولت را نسبت به مجلس پاسخگو خواهيم كرد چرا كه بنده قبول ندارم كه دولت در مقابل قانون قلدري بكند چرا كه اين قلدري‌ها در آينده ممكن است به يك استبداد خطرناك كشيد شود.
اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري همچنين ادامه داد: قوه قضاييه را تقويت مي‌كنيم چرا كه اين قوه نياز به تقويت دارد و ما يكپارچگي را حفظ خواهيم كرد و همزمان با آن استقلال قوا را نيز خواهيم داشت.
رضايي با اشاره به ديگر برنامه‌هاي خود گفت: كوچك‌سازي دولت، تقويت مديريت‌هاي محلي و شوراهاي شهر، تشكيل 9 منطقه فدرال اقتصادي، اداره متمركز مسائل سياسي و امنيتي، اداره غير متمركز علم، تكنولوژي و فناوري، اقتصاد، تجارت، تقسيم كار ملي در كل كشور و برنامه‌ريزي براي تك‌تك استانها از ديگر برنامه‌هاي من در انتخابات رياست جمهوري دهم است.
وي با طرح سؤالي در خصوص مسائل فرهنگي مبني براينكه چرا ما نمي‌توانيم دوباره آن انگيزه‌هاي فداكاري و تلاش را در عرصه اقتصاد وارد كنيم گفت: اين درست است كه اقتصاد جنگ نظامي ندارد اما آيا بيرون كردن فقر، بيكاري و گراني از اين كشور كمتر از آزادسازي خرمشهر است؟ ما به سوم خرداد نزديك مي‌شويم و من از همين اينجا ارادات خودم را به خانواده‌ شهدا و ايثارگراني كه آن حماسه بزرگ آفريدند اعلام مي‌كنم كه ما اگر مي‌خواهيم در اقتصاد و فرهنگ نيز مانند بُعد سياسي تبديل به قدرت اول منطقه شويم و در دنيا جزو 10 كشور اول باشيم بايد همان روحيات ايثارگري و فداكاري، صداقت و برادري و برابري را بايد وارد اقتصاد كنيم.
اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اصلاحات در بعد سياسي گفت: چقدر امروز در خصوص حفظ حقوق شهروندي، آزادي حقوق شهروندي، آزادي‌هاي سياسي صحبت شده است اما هيچ قانون مشخصي وجود ندارد و چگونه مي‌توان از نيروي انتظامي، قوه قضاييه و وزارت اطلاعات خواست كه دقيق طبق قانون عمل كنند اما قانوني براي حقوق شهروندي نباشد لذا ما يك قانون براي حقوق شهروندي و آزادي‌هاي سياسي تدوين و تصويب خواهيم كرد و پس از آن همه كارگزاران كشور را كه با اين مسائل درگير هستند آموزش مي‌دهيم و پس از آن نيز يك نيروي نظارتي درست مي‌كنيم.
رضايي با اشاره به برنامه‌اش براي گشت ارشاد گفت: من گشت ارشاد را به 2 قسمت تقسيم مي‌كنيم كه يك قسمت آن مبارزه با چاقو‌كش‌ها ارذال و اوباش در خيابان‌ها است و اجازه مي‌دهيم نيروي انتظامي وظيفه در اين خصوص ادامه دهد و بنده دست آنها را نيز مي‌بوسم و هزينه‌هاي اين كار را هم مي‌پردازم.
وي افزود: اما بخش دوم گشت ارشاد كه مربوط به فرهنگ است ما فرهنگ را غير امنيتي و غير سياسي مي‌كنيم و نبايد فرهنگ و ارشاد امنيتي شود و ارشاد را به دست فرهنگيان مي‌سپاريم و حتي آن را غير دولتي مي‌كنيم چرا كه ما امروز انسان‌هاي فرهنگي و انديشمند كم نداريم و براي پالايش فرهنگي از آنها استفاده خواهيم كرد.
اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره برنامه خود در خصوص جوانان گفت: شما جوانان فرشتگان نجات اين كشور بوديد و ما امروز افتخارات بسيار بزرگي داريم و ايران امروز قدرت اول منطقه و جزو 10 كشور اول دنياست و اگر امروز ما ماهواره و موشك داريم به خاطر سوم خرداد است و ما امروز نيازمنديم كه جوانان به صحنه بيايند و به ما كمك كنند و من پس از دراختيار گرفتن دولت يك انقلابي اقتصادي و تحول فرهنگي و اصلاح سياسي انجام مي‌دهم و شما بايد به صحنه بيايد چرا كه شما مشكل نيستند بلكه مشكل گشا هستيد و شما تهديد نبوده بلكه يك فرصت هستيد و ما يكبار ديگر به شما نياز داريم و به كمك ما بيايد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 خرداد 1388
تا به حال شنيده بوديم كه سايت تابناك متعلق به محسن رضايي است ولي ظاهرا اشتباهي رخ داده است بايد سايت شمال نيوز را سايت رضايي دانست زيرا تمام اخبار ستون وسط در باره رضايي است امري كه در سايت تابناك هرگز به چشم نمي خورد. از اين از روابط عمومي سايت شمال نيوز انتظار داريم با اطلاع رساني صادقانه ترديد ما را برطرف كند تا براي اخبار مرتبط با رضايي دنبال سايت هاي ديگر نرويم. اميد است شهامت انتشار را داشته باشيد گر چه از اين حيث نسبت به تمامي سايت هاي موجود مستقل تر عمل مي كنيد و نظرات مختلف را منعكس مي كنيد
جعفر قربان پور 6 خرداد 1388
دکتر محسن رضایی در امتداد سوم خرداد جبهه ها تا 22 خرداد 88 حماسه ها ...
که میراث خویش را بدارید دوست ........که گنجی زپیشینیان اندراوست
بیاد روزهای حماسه و ایثار ، بیاد آنانی که در خط مقدم دفاع مقدس تاریخ ایران را زرین نمودند . بیاد مجاهدتها و تلاش خستگی ناپذیر رزمندگان و بیاد راست قامتان تاریخ ، شهدا و جانبازان ...
آری امتداد رزمندگی ، سازندگی است . سازندگی ایرانی آباد و آزاد و سربلند . در این راستا قدرشناس رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس باشیم و اعتماد نماییم کسانی که توان و مدیریت روزهای رزمندگی را داشتند قطعا از عهده مدیریت سازندگی ایران عزیز اسلامی را خواهند داشت . امروز حضور یادگاران دفاع مقدس را در عرصه انتخابات ارج می نهیم و حضور سرخ ایشان را در سرزمین لاله های مازندران گرامی میداریم . با تشکر – جعفر قربان پور داوطلب فرهنگی نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دهم از مازندران و شهرستان تاریخی و سرافراز ساری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.